CBI again quizzes Srinjoy Bose


Posted on 16th Feb 2015 10:54 am by mohit kumar

Kolkata, Feb 14 (IANS) Days after he quit the Rajya Sabha and the Trinamool Congress on getting bail in the Saradha chit fund scam case, former MP Srinjoy Bose was quizzed by the CBI Saturday in connection with the scandal.

Bose was at the Central Bureau of Investigation headquarters for around four hours.

The former editor of the Trinamool mouthpiece "Jago Bangla", got bail Feb 4 after spending 75 days in police and jail custody. The Alipore district and sessions judge's court has directed him not to go abroad without seeking court permission, not make any effort to influence the probe and and cooperate with the CBI in matters related to the probe.

Bose was arrested Nov 21 last year by the CBI for alleged criminal conspiracy, misappropriation of funds and deriving undue financial benefits in connection with the scam.

He was nabbed in a case related to Saradha Realty, the realty arm of the tainted group which is accused of having duped lakhs of poor people who parked their money in its ponzi schemes

He resigned from the Rajya Sabha as also the primary membership of the Trinamool Feb 5, saying "politics is not my cup of tea".

Bose was accused of "blackmail" by purported scam kingpin and Saradha Group promoter Sudipta Sen in a latter he is supposed to have written to the CBI in April 2013.

In the letter, Sen claimed he entered the media business after the Bengali daily "Sambad Pratidin" - owned by Bose's family - started attacking him.

Sen, now under arrest along with his top aides, said after he purchased a television channel, Bose, accompanied by journalist Kunal Ghosh came to him and he had to make arrangements for paying Rs.60 lakh per month to the newspaper for running the channel.

Sen had also claimed that the duo promised to ensure a "smooth passage" for him and protect his business from the state and central governments and assured him "they have very close connection" with the chief minister.

Sen in his letter also alleged that over two years, the paper had taken Rs.20 crore from him for running the channel.

0 Like 0 Dislike
Previous news Next news
Other news

Odisha got more central funds under UPA: Sonia

Bhubaneswar, April 5 (IANS) Odisha received more central funds during the United Progressive Al

Two Madhya Pradesh policemen killed in shooting

Tikamgarh (Madhya Pradesh), Jan 5 (IANS) Two police officials were killed in a firing incident M

Bengal SSC candidates continue hunger strike

Kolkata, Feb 2 (IANS) The 32 candidates who were empanelled after clearing the WBSSC examinatio

Voting begins in Haryana, Chandigarh

Chandigarh, April 10 (IANS) Balloting began Thursday in all 10 Lok Sabha seats in Haryana and on

Buy Cosmetics Online with Caution

New Delhi, Feb 5 (IANS) Planning to get your hands on the latest shade of lipstick at an attract

Sign up to write
Sign up now if you have flare of writing..
Login   |   Register
Follow Us
Indyaspeak @ Facebook Indyaspeak @ Twitter Indyaspeak @ Pinterest RSS



Play Free Quiz and Win Cash